Mai întâi, verificați dacă ați introdus corect cardul de stocare și dacă are suficient spațiu pe el. Dacă totul este corect, cauza nestocării poate fi o problemă de configurare a camerei sau o defectare a acesteia. Verificați setările și, dacă problema nu dispare, contactați suportul tehnic de la furnizor pentru remediere.

Cauza nr. 1—Card de stocare necorespunzător sau defect

Un card de stocare necorespunzător, incorect amplasat, defectat poate cauza ne-stocarea datelor.

Pași de urmat

  1. Verificați cardul de stocare

Scoateți cardul de stocare din cameră, introduceți-l într-un cititor de carduri care este compatibil cu computerul. Accesați conținutul cardului de stocare de pe computer. Dacă puteți accesa fișierele, crea noi fișiere și salva pe card, acesta este funcțional.

Dacă cititorul de carduri nu vede cardul, nu puteți accesa fișierele, probabil că respectivul card este defect sau corupt.

  • Remediere

În cazul în care cardul de stocare este corupt sau defectat, formatați cardul de pe computer sau alt dispozitiv compatibil. Salvați datele întrucât formatarea va șterge datele existente pe card. După formatare, introduceți cardul în cameră, reconfigurați setările de stocare conform specificațiilor.

Realizați noi înregistrări pentru a vedea dacă problema a dispărut sau nu.

  • Încercați înregistrarea cu un alt card de stocare

Când formatarea nu elimină problema sau când nu puteți accesa cardul de stocare, folosiți un alt card de stocare, compatibil cu camera. Verificați ca noul card să aibă suficient spațiu și să fie formatat corect înainte de înregistrare.

Dacă problema apare și cu noul card de stocare, probabil trebuie investigat mai amplu pentru a depista cauza problemei. Trebuie verificate setările camerei, actualizat firmware-ul sau chiar contactați specialiștii pentru analize suplimentare.

Cauza nr. 2—Setări incorecte ale camerei

Iată cum vă puteți da seama că setările incorecte ale camerei determină incapacitatea acesteia de a stoca:

Mesaje de eroare sau avertismente

Atunci când camera afișează mesaje de eroare sau avertismente privind stocarea datelor, probabil că setările au fost greșit configurate.

Înregistrarea nu este continuă, totală

Atunci când înregistrarea se blochează sau se întrerupe regulat, chiar dacă nu sunt probleme cu cardul de stocare, probabil că este o problemă la setările camerei.

Dimensiune redusă pentru fișierele de înregistrare

Atunci când fișierele de înregistrare sunt mai mici decât ar trebui sau au durată mai scurtă decât setările inițiale, probabil că setările nu au fost configurate pentru stocarea corectă a datelor.

Remedii pentru setările greșite ale camerei

Revizuiți și reglați setările de stocare

Accesați meniul de setări al camerei, examinați setările privind modul de înregistrare și stocare a datelor. Verificați dacă parametri precum rezoluția, formatul de înregistrare, durata de înregistrare sunt setate în funcție de nevoile, specificațiile cardului de stocare.

Actualizați firmware-ul camerei

Unele probleme de setare se pot remedia prin actualizarea de firmware la cea mai nouă versiune posibilă. Vedeți dacă producătorul furnizează actualizări de firmware și urmați instrucțiunile pentru actualizarea camerei.

Resetarea la setările implicite

Dacă nu puteți depista probleme legate de setări, restaurați camera la setările implicite din fabrică. Astfel, se vor șterge modificările de setări realizate anterior, iar camera va reveni la configurația inițială. Nu uitați să salvați înregistrările, date importate înainte de realizarea acestor acțiuni.

Testare cu setări alternative

Dacă puteți accesa mai multe opțiuni de setări pentru modul de înregistrare și stocare, modificați opțiunile pentru a vedea dacă se rezolvă problema.

Dacă problema persistă, va fi nevoie să apelați furnizorul sau profesioniștii pentru asistență suplimentară.

Cauza nr. 3—probleme de firmware sau software

Semnele care indică probleme de firmware sau software ce afectează funcția de stocare a camerei sunt:

Erori de înregistrare

Dacă, pe parcursul procesului de înregistrare, se produc erori sau mesaje de avertisment ce semnalează probleme de stocare a datelor, poate să existe probleme legate de firmware sau software.

Înregistrare parțială sau lipsa înregistrării

Dacă lipsesc segmente ale înregistrării sau dacă înregistrarea se întrerupe regulat, chiar dacă nu sunt probleme evidente cu cardul de stocare, probabil că există probleme la firmware sau software.

Comportament neobișnuit al camerei

Atunci când camera se comportă incompatibili cu setările sau caracteristicile sale normale, se întrerupe înregistrarea, se blochează sistemul, pot fi probleme de firmware sau software.

Remedieri posibile

Actualizarea de firmware

Verificați dacă producătorul camerei furnizează actualizări de firmware. Dacă da, descărcați și instalați cea mai nouă versiune care există. Actualizarea de firmware poate rezolva problemele cunoscute, optimiza performanța totală a camerei.

Revenirea la setările implicite

Uneori, o problemă care nu dispare se poate rezolva prin revenirea la setările implicite din fabrică. Se vor șterge toate modificările de firmware și software realizate anterior și camera va reveni la configurația de început. Nu uitați să salvați înregistrările, alte date importante înainte de a efectua această acțiune.

Verificați compatibilitatea software-ului

Vedeți dacă software-ul utilizat pentru control camerei este compatibil cu versiunea de firmware de pe cameră. Se poate ca problemele de stocare să fie cauzate de incompatibilitățile dintre firmware și software.

Contactați specialiștii

Când problema persistă, apelați la specialiști pentru remediere.

Cauza nr. 4—Defecțiuni de hardware

Componente precum slotul pentru cardul de stocare, sistemul de înregistrare se pot defecta și cauza incapacitatea de stocare. Semne că există defecțiuni de hardware sunt:

Înregistrarea inconsistentă, incompletă

Atunci când înregistrarea se întrerupe regulat sau anumite segmente ale înregistrării lipsesc, fără să apară mesaje de eroare, probabil că există probleme de hardware.

Erori la sistemul de stocare

Dacă sunt erori constante la sistemul de stocare, precum mesaje de eroare care semnalează incapacitatea camerei de a scrie pe cardul de stocare, unele componente hardware s-au defectat.

Înregistrare distorsionată, artefacte în înregistrare

Când înregistrările sunt distorsionate, prezintă artefacte sau au calitate slabă, probabil că sunt defecțiuni la componentele hardware care participă la procesele de înregistrare și stocare a datelor.

Componente hardware care se pot defecta și afecta stocarea

Slotul pentru cardul de stocare

Defecțiuni la nivelul slotului pentru cardul de stocare pot afecta capacitatea camerei de a citi, scrie corect pe cardul de stocare.

Sistemul de înregistrare intern

Atunci când sunt probleme la componentele interne ce răspund de înregistrarea și stocarea datelor, precum placa de bază, memoria internă, camera nu va mai funcționa corect. Ea poate să înregistreze, dar să nu mai stocheze.

Conexiuni hardware

Conexiunile slabe, defectate între componentele hardware, precum cablurile flexibile, conectorii pot cauza probleme de comunicare între componentele hardware ale camerei. Pot apare probleme de comunicare între senzorul de imagine și sistemul de stocare, ceea ce influențează capacitatea camerei de a înregistra și stoca datele corect.

Memoria internă

Sunt disponibile camere de supraveghere cu memorie internă pentru a stoca datele dacă nu se poate folosi sau nu este disponibil cardul de stocare. Dacă memoria internă este defectă, coruptă, camera va întâmpina dificultăți la stocarea corectă a datelor.

Procesor și alte componente electronice

Defecțiuni la procesor, diverse componente electronice pot influența direct procesul de înregistrare și stocare a datelor, funcționare necorespunzătoare a camerei.

Remedieri

Verificarea și curățarea slotului pentru cardul de stocare

Examinați slotul pentru cardul de stocare—poate există impurități, daune fizice. Curățați slotul atent și verificați dacă este corect introdus cardul de stocare, fixat în poziție.

Testare cu alt card de stocare și (sau) cameră

Folosiți un alt card de stocare sau altă cameră de supraveghere pentru a determina dacă problema mai este prezentă. Dacă problema se remediază când folosiți alt card sau cameră, probabil că problema este de la card sau camera de supraveghere.

Verificarea conexiunilor hardware

Verificați dacă toate conexiunile hardware ale camerei sunt bine strânse și fixate. Examinați cablurile, conectorii. Vedeți dacă există defecțiuni, deteriorări.

Contactarea profesioniștilor

Dacă nu puteți depista sau rezolva problemele de hardware, este bine să apelați la suportul tehnic al producătorului pentru suport suplimentar. Ei vă pot ghida și oferi asistență concretă pentru soluționare.

Când să contactați profesioniștii

Contactați profesioniștii dacă:

Ați încercat fără succes soluțiile cunoscute

Dacă ați încercat să soluționați problema cu ajutorul documentației camerei sau al resurselor online și nu ați putut remedia problema, profesioniștii vă pot oferi asistența necesară, soluții avansate.

Suspectați existența unei probleme de hardware

Dacă ați realizat verificări și ați concluzionat că problema poate fi determinată de o defecțiune de hardware, precum slotul de stocare defect, problemă la memoria internă, contactații profesioniștii. Doar ei dețin cunoștințele și expertiza tehnică necesare soluționării.

Există probleme de compatibilitate sau setări avansate

Atunci când problema este determinată de compatibilitatea cu diverse dispozitive sau setări avansate ale camerei, profesioniștii pot oferi sfaturi și remedia concret problema.

Dacă problema apare în mod repetat

Dacă problema de înregistrare fără stocare reapare, chiar dacă ați remediat-o pentru moment, apelați la profesioniști. De obicei, profesioniștii vă pot oferi soluții personalizate pentru remedierea problemelor legate de camerele de supraveghere.